Het café

Yeni Raki

Helfrich (10/22/07 om 23:29:39):

Het is geen oliemengsel of filtraat zoals pastis, het is minder doorgekookt dan een La Bleue en schoner dan een ouzo. Verder is het een vrij "lineair" drankje. Veel meer dan correct gedistilleerde anijs valt er niet aan te beleven. Aangenaam voor de liefhebber, maar allesbehalve spannend.

Ondanks de eenvoud lijkt het meer op absint dan bijna alles wat daar in de Nederlandse winkels voor door moet gaan.

Ik ga hier nog vrij veel van drinken, vermoed ik.

 

Helfrich (10/25/07 om 23:20:42):

Zoveel steranijs geeft toch een soort houtige bijsmaak -- niet als van een vat, maar meer of je karton hebt gegeten. Ik heb genoeg van die zooi.

 

Zenzero (10/25/07 om 23:41:47):

Helfrich schreef:


Ik ga hier nog vrij veel van drinken, vermoed ik.
What's it gonna be now?


Helfrich schreef:
...Ik heb genoeg van die zooi.
Make up your mind!

Ik begrijp het wel, alleen snap ik het niet!

 

Zenzero (10/25/07 om 23:45:15):

Op jouw advies ga ik ook niet meer in, nu proef ik ook Raki met karton smaak.

Ach, shit wacht, kan ook het kartonnen bekertje zijn, wat ik proef...

 

Helfrich (10/25/07 om 23:58:19):

Nederlands brood wordt toch ook gewoon gemaakt van watten, melk en gemalen karton? Of ben ik weer verkeerd geďnformeerd?

 

Helfrich (10/26/07 om 00:04:28):

Zenzero schreef:


What's it gonna be now?

Ramazzotti-soda. Zo'n hoestdrankachtig bittertje waarvan je denkt: mja, dat is ongetwijfeld ook niet meer zoals het ooit bedoeld was. Verder wel geschikt als je je niet zo fris voelt.

En de soda is Fürstenbrunn Spritzig.

 

Zenzero (10/26/07 om 00:11:08):

Doe mij maar Branca Menthe of Underberg (de Nootmuskaat bom)

 

Helfrich (10/26/07 om 00:19:47):

Fernet Menta. Ik vrees dat ik nog niet genoeg emfyseem heb om dat volop te waarderen.

Underberg. Toevallig lag er een 20 ml-flesje daarvan in de winkelwagen die ik pakte voordat ik een Duitse supermarkt binnentrad. "Für den Magen" "Nach gutem Essen" Die troep komt nooit op. Nou ja, hartje winter misschien, als de fluimen weer groen zijn.

 

Zenzero (10/26/07 om 00:33:08):

Smakelijk

 

Het café